Sprzedaż marek własnych zwiększy się w 2015 roku o 6,6 proc. i wyniesie 44,4 mld zł. W kolejnych latach tego typu produkty nadal będą zdobywać rynek, jednak już nie tak szybko – donosi miesięcznik Wiadomości Handlowe (numer 10/2015).

Za 2/3 wartości sprzedaży marek własnych odpowiadają dyskonty – wynika z ostatniego raportu PMR. Za wyhamowanie dynamiki rozwoju tych produktów odpowiadają dwaj dyskontowi liderzy – Biedronka i Lidl. Obie sieci w swoim asortymencie mają coraz więcej produktów markowych kosztem właśnie marek własnych. W przypadku Biedronki na przestrzeni 6 lat udział własnych produktów spadł o 8 punktów procentowych do 50 procent.

Mimo wszystko marek własnych wciąż będzie przybywać. Szczególnie supermarkety zwiększają ten asortyment, np. Stokrotka, Polomarket, Piotr i Paweł. Także małe sklepy – w tej chwili trzeci największy kanał dystrybucji marek własnych – to segment rynku, w którym najszybciej rośnie ich sprzedaż.

Źródło: Wiadomości Handlowe 10/2015