Trwa kampania Trzy Znaki Smaku, która promuje polskie produkty z unijnymi znakami jakości: ChNP – Chroniona Nazwa Pochodzenia, ChOG – Chronione Oznaczenie Geograficzne oraz GTS – Gwarantowana Tradycyjna Specjalność. Niewiele czasu pozostało, aby oddać głos na ulubiony produkt tradycyjny i regionalny. Etap głosowania na Produkt Roku zakończy się w piątek 30 października o północy.

W tym momencie wygrywają jabłka grójeckie (ChOG), ale po piętach depcze im cebularz lubelski (również ChOG), więc w ostatnich godzinach sytuacja może ulec zmianie. Na trzecim miejscu z dużą stratą znajduje się fasola wrzawska, tzw. „Piękny Jaś” (ChNP).

W sumie 37 polskich regionalnych i tradycyjnych produktów posiada unijne oznaczenia ChNP, ChOG i GTS. Oprócz już wspomnianych na liście znajdziemy m.in. andruty kaliskie, bryndzę podhalańską, chleb prądnicki, miody pitne dwójniak i czwórniak, kiełbasę myśliwską, oscypka czy truskawkę kaszubską (kaszëbskô malëna).

Inicjatorem kampanii „Trzy znaki smaku” jest Agencja Rynku Rolnego, wspierana przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Kampania rozpoczęła się 7 lutego 2013 r. Istotą trzyletniego programu, skierowanego na rynek polski, jest informowanie i poszerzanie wiedzy o wspólnotowym systemie ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych, a także promocja znakowanych w tym systemie produktów spożywczych.

Oddać głos na ulubiony/ulubione produkty można na stronie www.pimr.trzyznakismaku.pl.