Firma Tarczyński, wiodący producent wyrobów wędliniarskich w Polsce, w III kwartale 2015 roku odnotował 6,88 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej. W porównaniu z ubiegłym rokiem zysk wzrósł o ponad 57% z poziomu 4,38 mln zł.

Z raportu spółki wynika, że zysk operacyjny wzrósł o 48,3% i wyniósł 10,53 mln zł, natomiast skonsolidowane przychody ze sprzedaży poprawiły się o 13,9% do 144,9 mln zł.

W okresie I-III kw. 2015 r. spółka miała 16,15 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 7,84 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 398,8 mln zł w porównaniu z 370,38 mln zł rok wcześniej. W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2015 r. wyniósł 16,9 mln zł wobec 10,13 mln zł zysku rok wcześniej.

Tarczyński oferuje produkty pod markami Tarczyński, Dobrosława oraz Starpeck. Grupa produkuje ok. 500 wyrobów mięsno-wędliniarskich. Strategicznym obszarem działalności jest segment produktów premium. Spółka zadebiutowała na rynku głównym warszawskiej giełdy w czerwcu 2013 r.

Źródło: BGŻ BNP Paribas/ISBnews