Przed wieloma biurami Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa już niedługo będą ogromne kolejki. Wielu interesantów czeka bardzo długo na załatwienie sprawy, a urzędnicy informują, że to wszystko wina kwestii organizacji pracy w czasie pandemii.

Jeden z czytelników "Tygodnika Ostrołęckiego” poskarżył się na długie kolejki, które obserwuje codziennie przed siedzibą ARiMR w Ostrołęce (województwo mazowieckie).

- Sam musiałem swoje odstać, aby otrzymać paszport. Paszporty wydaje tylko jeden pracownik, dlaczego tak jest? Wszystko trwa bardzo długo – skarżył się rolnik z powiatu ostrołęckiego.

Do sprawy ustosunkował się na łamach "Tygodnika" Jacek Załęski, zastępca kierownika biura ARiMR w Ostrołęce.

- Rozumiem zdenerwowanie rolnika, bo zawsze mogło by być lepiej, jednak mierzymy się z pracą w czasie pandemii, stąd pewne trudności. W biurze może przebywać od 5 do 7 interesantów. Jeżeli chodzi o pracowników, to jedna osoba jest skierowana do wydawania paszportów, inna obsługuje punkt informacyjny, kolejna świadczy pomoc techniczną itd. Nie ma potrzeby kierowania do wydawania paszportów więcej pracowników, bo i tak nie może tylu interesantów przebywać w biurze. Są to wymogi bezpieczeństwa w czasie pandemii - wytłumaczył Załęski.

Wyjaśnił, że rolnicy bardzo często przyjeżdżają bez potrzeby, ponieważ wiele rzeczy można przeprowadzić zdalnie. Między innymi zdalnie można zgłosić się po  paszport zwierzęcia, a Agencja wyśle go pocztą za opłatą w wysokości 8,50 zł. Na załatwienie tej sprawy trzeba jednak przeznaczyć kilka dni.

- Inne urzędy w czasie pandemii w ogóle nie przyjmowały interesantów. Niektóre zaś zapisują interesantów na konkretny termin, na przykład przy rejestracji pojazdów. Dlatego uważam, że my staramy się jednak sprostać oczekiwaniom klientów i nasze biura są otwarte - zaznacza wiceszef ostrołęckiego biura ARiMR.

Wiceszef ostrołęckiego biura ARiMR zaznacza, że interesantów jest obecnie więcej, bo od połowy marca można składać wnioski o przyznanie dopłat bezpośrednich i obszarowych. Agencja przyjmuje je już jedynie za pośrednictwem aplikacji eWniosekPlus, jednak gospodarze – ci, którzy mają problem z załatwianiem takich spraw przez Internet, i tak korzystają z pomocy technicznej świadczonej w biurze.



Źródło: agropolska.pl