Według analizy Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego w październiku 2015 r. zanotowano znaczący spadek rejestracji nowych przyczep rolniczych – wyniósł on aż 55,4% w porównaniu z październikiem 2014. Co ciekawe, cała kategoria przyczep i naszczep wzrosła o 16% r/r.

Sprzedaż ciężarowych przyczep rolniczych hamuje czwarty miesiąc z rzędu nie tylko rok do roku ale też sezonowo w porównaniu do poprzedniego miesiąca (-45%). Ich rejestracje w październiku 2015 wyniosły 169 szt., przed rokiem było to 379 szt. Od 2009 roku był to najsłabszy październik. Rekord ostatnich lat został osiągnięty w 2012 roku, kiedy to zarejestrowano 7781 przyczepy rolnicze.

Póki co jednak istnieje wciąż szansa na poprawę wyniku z całego ubiegłego roku – w okresie 10 miesięcy, czyli od stycznia do października było łącznie 5673 rejestracji tego typu pojazdu, podczas gdy w tym samym okresie 2014 roku było to 5128 szt. (+10,6%).

Niezagrożonym liderem na polskim rynku pozostaje PRONAR, który utrzymuje udział powyżej 39%. W dodatku w październiku firma rosła najszybciej – liczba rejestracji jej przyczep wzrosła w okresie I-X.2015 o 26,2% r/r do poziomu 2237 szt. Na drugim miejscu są przyczepy rolnicze METAL-FACH, których zarejestrowano do końca października 827, czyli o 11,6% więcej niż przed rokiem. Firma ta ma blisko 15% udział w rynku. METALTECH zajął trzecie miejsce z udziałem na poziomie 11% oraz 632 rejestracjami w analizowanym okresie (-6,2% r/r). WIELTON osiągnął wynik 536 rejestracji nowych przyczep rolniczych, o 15,8% więcej niż przed rokiem i blisko 10% udział w rynku. Pierwszą piątkę zamyka ZASŁAW – 372 nowych rejestracji (-13,3% r/r).

Źródło: PZPM