W trzecim kwartale branża dokonuje podsumowań kończącego się sezonu wiosenno-letniego – czytamy w komentarzu do kwartalnego raportu giełdowej spółki Agroma.

Producent maszyn rolniczych i ogrodniczych opublikował raport za trzeci kwartał 2015 roku w dniu wczorajszym (5 listopada). Wynika z niego, że spółka zmniejszyła stratę netto z 575,84 tys. zł w III kw. 2014 do 320,79 tys. zł w tym samym kwartale tego roku. Jednak znacząco spadły przychody netto ze sprzedaży – z 363,26 tys. zł do 59,46 tys. zł. Co ciekawe, zwiększyła się pozycja „przychody ze sprzedaży produktów” - z niewiele ponad 11 tys. zł do 18,63 tys. zł, jednak olbrzymi spadek zaliczyła kategoria „przychody netto sprzedaży towarów i materiałów” - z 352,22 tys. zł do 40,82 tys. zł.

„Na tle minionych sezonów tegoroczny jest oceniany jako trudny, zdominowany przez niekorzystną sytuację pogodową. Susza, która panowała w miesiącach letnich i wysokie temperatury spowodowały znaczący spadek zainteresowania kosiarkami i innym sprzętem ogrodniczym. Z początkiem jesieni tradycyjnie notuje się charakterystyczny dla tej pory roku spadek obrotów Czas ten jest tradycyjnie okresem przygotowań do sezonu zimowego. Pracownicy Spółki kontynuują zbieranie zamówień na odśnieżarki”, czytamy w komunikacie Agroma S.A.

Agroma S.A. to firma notowana na New Connect. Działa na rynku urządzeń do pielęgnacji ogrodu, części zamiennych oraz elektronarzędzi. W jej ofercie znajdziemy kosiarki trawnikowe, pilarki łańcuchowe, traktorki ogrodowe, a także odśnieżarki spalinowe.