Trwająca epidemia koronawirusa wprowadziła wiele zmian i to na różnych płaszczyznach naszego życia. Jednym z ułatwień, a jednocześnie bezpiecznym dla obywateli rozwiązaniem, jest pomysł dotyczący składania wniosków związanych z suszą. Sprawdź, na czym polega elektroniczne zgłaszanie strat spowodowanych suszą!
W związku z wystosowanym pismem Krajowej Rady Izb Rolniczych dotyczącym zmiany zasad powoływania komisji szacujących szkody powstałe w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych (w tym suszy) – resort rolnictwa poinformował, że rozważa nowe rozwiązanie składania wniosków. Propozycja będzie rozpatrywana przy najbliższej nowelizacji ustawy o Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Jak będzie można złożyć wniosek?
Aktualnie trwają prace nad utworzeniem systemu elektronicznego systemu, dzięki któremu producenci rolni będą mogli zgłaszać wnioski o oszacowanie strat w uprawach rolnych będących wynikiem suszy.
Jeśli system zostanie wdrożony dostatecznie szybko nie będzie potrzeby powoływania przez wojewodów komisji i szacowania szkód powstałych w wyniku suszy.
Kiedy będzie można złożyć wniosek?
Pierwsze wnioski o oszacowanie strat z powodu suszy rolnicy będą mogli zgłaszać (elektronicznie) po 1 czerwca w uprawach, dla których KBW wykaże straty spowodowane przez suszę na danym terenie.
Jakie są zalety nowego systemu składania wniosków?
Aplikacja mobilna pozwalająca producentom rolnym na wnioskowanie o oszacowanie szkód spowodowanych przez suszę znacznie usprawnieni proces szacowania szkód powstałych w wyniku suszy . Ponadto, umożliwi weryfikację zgłoszeń z zasięgiem KBW i ustalonym poziomemu strat w plonach.
Izabela Nestioruk
Źródło: krir.pl