„Produkty warte miliard euro znów trafią na obce stoły. W 2015 r. ponownie pójdzie w górę eksport czekolady, cukierków i ciastek”, zapowiada gazeta "Rzeczpospolita", cytując Stowarzyszenie Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych Polbisco.

Skąd takie optymistyczne prognozy? Według szacunków Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi w pierwszym półroczu 2015 roku eksport czekolad i produktów z kakao wzrósł o 10% do ponad 532,4 mln euro, a pozostałych produktów cukierniczych aż o 12% do prawie 139 mln euro. Eksport jest szansą dla krajowych producentów, ponieważ w Polsce rośnie presja cenowa ze strony sieci handlowych, a rynek nie rozwija się tak dynamicznie jak sprzedaż za granicą.

Jako przykład "Rzeczpospolita" podaje Chiny, gdzie polskie czekolady świetnie sobie radzą. Według banku BZ WBK w 2014 roku sprzedaż do Państwa Środka wzrosła aż 14-krotnie, przekraczając poziom 61,2 mln euro. Chiny pod względem wartości sprzedaży czekolady i produktów spożywczych z kakao awansowały z 37 na 3 miejsce – za Wielką Brytanię i Niemcy.

Więcej na rp.pl